Regulamin

„Limfoterapia. Centrum Terapeutyczno-Edukacyjne” w Szczecinie

 

§ 1

Definicje pojęć użytych w Regulaminie   

  1. „Limfoterapia. Centrum Terapeutyczno-Edukacyjne” jest prywatnym gabinetem fizjoterapeutycznym o charakterze rehabilitacyjnym, utworzonym ze środków własnych właściciela.   
  2. Personel Centrum stanowią:
    a) fizjoterapeuta – mgr rehabilitacji, licencjonowany fizjoterapeuta, pełniący funkcję osoby odpowiedzialnej za całokształt funkcjonowania placówki
    b) inne osoby zapewniające ciągłość funkcjonowania gabinetu, w tym trener personalny, asystent fizjoterapeuty (studenci fizjoterapii);
    c) nadzór nad działalnością Centrum sprawuje właściciel oraz menager.
  3. Pacjent – osoba, na rzecz której wykonywane są zabiegi rehabilitacyjne. 

§ 2 

Podstawy prawne funkcjonowania

  1. „Limfoterapia. Centrum Terapeutyczno-Edukacyjne” – zwana dalej Centrum – z siedzibą firmy przy ulicy Tadeusza Kutrzeby 14/3 w Szczecinie posiada status jednoosobowej działalności gospodarczej, wpisanej w rejestr REGON z nadanym numerem identyfikacyjnym: 321549111-00026, nr PKD 8690A (działalność fizjoterapeutyczna).
  2. Centrum umieszczone jest w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą pod nr: Z-193603-20170720 (jak w art. 104 ust.1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. ustawy o działalności leczniczej). 

 

§ 3

Cele i podstawowe zadania Centrum

  1. Celem działania Centrum jest udzielanie świadczeń rehabilitacyjnych dla ludności – w pierwszej kolejności osobom niepełnosprawnym oraz posiadających Kartę Stałego Klienta naszego Centrum.
  2. Godziny otwarcia Centrum to: Pn-Pt 8:00-20:00; So 8:00-16:00. W dni ustawowo wolne od pracy (niedziele oraz święta)  Centrum jest nieczynne.
  3. Centrum zastrzega sobie możliwość zmiany czasu pracy oraz wyznaczenia dodatkowego dnia wolnego. Informacja o zmianach będzie podana na stronie internetowej oraz przesłana mailem, bądź przekazana telefonicznie, bądź w siedzibie Centrum.
  4. Do zadań z zakresu rehabilitacji należy:
    a) wykonywanie zabiegów leczniczych z zakresu fizykoterapii i kinezyterapii,
    b) wykonywanie masażu leczniczego ręcznego,
    c) wykonywanie zabiegów leczniczych z zakresu limfoterapii,
    d) doskonalenie zawodowe personelu,
    e) dbanie o bezpieczeństwo pacjenta i personelu.

 

§ 4

Rejestracja i udzielanie usług

  1. Rejestracja pacjentów odbywa się w systemie informatycznym Finezjo telefonicznie lub e-mailowo – osobiście, przez członków rodziny lub osoby trzecie – poprzez wyznaczenie dnia i godziny realizacji usługi.
  2. Usługi udzielane będą w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem.
  3. Usługa przepada, jeśli Centrum nie zostanie powiadomione o nieobecności – co najmniej na 12 godzin przed wizytą bądź anulowaną poprzez system Finezjo.
  4. Istnieje możliwość rezygnacji bądź przeniesienie usługi na inny termin – pod warunkiem posiadania wolnych miejsc – z odpowiednim (jak wyżej) uprzedzeniem telefonicznym lub e-mailowym.
  5. W przypadku nieobecności bądź nieodwołania wizyty Centrum ma prawo zażądać zwrotu 50% wartości zarezerwowanej usługi.
  6. W przypadku opóźnienia bądź skrócenia wizyty (umowny czas usługi w cenniku) – z przyczyn pracowników Centrum pacjent może domagać się zwrotu 20% wartości ceny. Centrum zastrzega sobie możliwość skrócenia zabiegu o czas spóźnienia pacjenta.

 

§ 5

Prawa i obowiązki pacjenta

  1. W czasie korzystania z usług rehabilitacyjnych Pacjent ma prawo do:
    a) poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny Centrum,
    b) świadczeń wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
    c) rzetelnej informacji o stanie zdrowia i proponowanych metodach leczenia,
    d) pomocy i wyjaśnień o sposobie przygotowania do zabiegów, 
    e) pełnej dyskrecji dotyczącej jego osoby.
  2. Do obowiązków Pacjenta należy:
    a) zapoznanie się z regulaminem Centrum. Akceptacja niniejszego regulaminu jest warunkiem koniecznym, niezbędnym do skorzystania z usług Centrum.
    b) wypełnienie i podpisanie karty Pacjenta, okazanie skierowania na zabiegi,
    c) poinformowanie personelu o aktualnych i przebytych schorzeniach oraz istniejących przeciwwskazaniach do rehabilitacji oraz okazanie posiadanej dokumentacji medycznej (np. wyników badań USG, RTG, MRI itp.)
    d) natychmiastowe zgłaszanie personelowi wszelkich dolegliwości i bólu pojawiających się podczas zabiegu,
    e) w czasie korzystania  z terapii w Centrum nie zaleca się korzystania z fizjoterapii u innych specjalistów, chyba że wynika to z wyraźnych zaleceń Centrum,
    f) przestrzeganie ładu i porządku na terenie Centrum, w tym korzystanie z  obuwia zmiennego podczas wszystkich zabiegów (szczególnie w sezonie jesienno-zimowym),
    g) posiadanie stroju sportowego podczas ćwiczeń z kinezyterapii,
    h) przybycie na zabieg na dziesięć minut przed wyznaczoną godziną. Jest to czas potrzebny na rozmowę z personelem,
    i) przestrzegania zaleceń lekarza i rehabilitanta,
    j) przestrzegania zasad bezpieczeństwa p/pożarowych na terenie Centrum.

 

§ 6

Przebieg procesu udzielania świadczeń rehabilitacyjnych

  1. Centrum organizuje rehabilitację w sposób zapewniający pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń. 
  2. Osoby niepełnosprawne, będące personelem Centrum, korzystają z zabiegów leczniczych bezpłatnie.
  3. Dobór rodzaju zabiegów i czas trwania terapii następuje przez personel Centrum – na podstawie skierowania od lekarza specjalisty lub wywiadu i badania pacjenta przeprowadzonego przez personel Limfoterapii.
  4. Pacjent ( lub jego opiekun ) wyraża zgodę na piśmie na proponowane zabiegi, jeśli nie posiada skierowania od lekarza.

 

§ 7

Prowadzenie dokumentacji medycznej

  1. Centrum prowadzi dokumentacje medyczną wykonywanych świadczeń oraz zapewnia ochronę danych zawartych w tej dokumentacji. 
  2. Centrum może udostępnić dokumentację:
    a) pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta,
    b) zakładowi opieki zdrowotnej i osobom wykonującym zawód medyczny poza zakładami opieki zdrowotnej, jeśli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
    c)  innym upoważnionym organom (Dz. U z 2009 r. Nr 52 poz. 417 z późn. zm.).
  3. Pacjent podpisujący zgodę na świadczone usługi deklaruje pełną odpowiedzialności za stan swojego zdrowia i przeprowadzone zabiegi oraz ich wszelkie następstwa.
  4. Personel ma prawo wymagać przeprowadzenia niezbędnych, dodatkowych badań.
  5. W przypadku ciąży – mając na względzie dobro pacjentki, świadczymy usługi po zakończonym 12-tym tygodniu ciąży. Wymagamy też aktualnego zaświadczenia od lekarza o ,,przebiegu fizjologicznym, bez zagrożeń”. 

 

§ 8

Opłaty i promocje

  1. Opłaty za zabiegi odbywają się zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie internetowej oraz w Centrum.
  2. Forma płatności będzie ustalana z Pacjentem podczas rejestracji.
  3. Opłaty za terapię należy wnieść po jej wykonaniu. Po dokonaniu opłaty Pacjent otrzymuje potwierdzenie wpłaty w postaci paragonu fiskalnego, potwierdzenia przelewu.
  4. Na wniosek Pacjenta, w terminie zgodnym z obowiązującymi przepisami, zostanie wystawiona faktura.
  5. Zgodnie z wykazem usług są wskazane ceny jednostkowe oraz ceny za pakiet dziesięciu takich sam świadczeń rehabilitacyjnych w promowanej cenie niższej od ceny jednostkowej.
  6. Cena pakietowa obowiązują wyłącznie po opłaceniu dziesięciu wizyt z góry przy pierwszej wizycie.
  7. Pakiet zabiegów ,,na wskazane świadczenia” objętych rabatem ma ważność 3 miesięcy od dnia zakupu. Po tym czasie powyższy zakup staje się ekwiwalentem kwotowym, stanowiącym wartość bądź częściową wartość świadczenia rehabilitacyjnego wg aktualnego cennika w Centrum Limfoterapii.
  8. Pakiet zabiegów, pojedyncza wejściówka przepada bez możliwości zwrotu pieniędzy po 6 miesiącach od daty zakupu vouchera.
  9. Pakiet zabiegów ,,na wskazane świadczenia” stanowi również wartość kwotową, którą można przekształcić na voucher o wskazanej kwocie dołączonego paragonu.
  10. Zwrot częściowo wykorzystanego karnetu, zakupionego z rabatem następuje po przeliczeniu wykorzystanych zabiegów jako zakupione bez rabatu tj. 100% cena zabiegu a także wartości podatku dochodowego.
  11. Wszystkie zabiegi, które zostaną odwołane przez Centrum (np. z powodu choroby personelu, awarii sprzętu, zdarzeń losowych itp.) powodują przedłużenie ważności karnetu i propozycję innego terminu przeprowadzenia zabiegów

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.12.2017r.